Sunday, 12 December 2010

14 Days Old

Haruomi has changed to a crying baby in these few days.
Especially he cried most of the time when he was awake today. My wrist hurts from picking him up and down, so I used a sling and carried him in front and did some householdings.
He has quite a bit of Baby Acne.

ハルオミは、ここ数日ですっかりきちんと泣く赤ちゃんに変わってしまいました。
特に今日は泣きっぱなしで、何度も抱き上げているうちに手首に痛みが出てきたので、抱っこ紐で抱っこしながら家事をしました。
ベイビーアクネ(脂漏性皮膚炎)が顔にたくさん。



He looks like an angel when he is asleep.
A friend of us came for lunch with some food from Crystal Jade, thanks Pam!
After that, relatives including Popo came. They all said that Haruomi looked like Lester when he was a baby.
I am gonna heat up the soup for dinner Popo made for us.

寝ているときは天使のよう。

午後に友達がお昼ごはんを持って遊びにきてくれました。
そのあと親戚のおじさんおばさんいとこ、(ハルオミの)ひいおばあちゃんが来てくれました。ハルオミの顔を見るなり、みんなレスターが赤ちゃんだったときにそっくり!と言っていました。
今日の晩ごはんはひいおばあちゃんが作ったスープを食べようと思います。

にほんブログ村 マタニティーブログ 海外出産へ

Please click the button above, thank you so much!
ブログランキングに参加しています。
応援ありがとうございます!



2 comments:

  1. ベイビーアクネは妊娠中に溜まった毒素を赤ちゃんがデトックスしているから大丈夫。いいことです。最近知ったんだけど、創ちゃんはよだれが凄かったのね。それもデトックスなんだって!私は妊娠中に点滴したりなんだりで結構薬物が溜まってたんだね。 今日の最高気温は9度。明日の最高気温は18度の予報。変な冬です。

    ReplyDelete
  2. 赤ちゃんがデトックスしてくれてるんだ〜!健康的に妊婦生活を送ってたけど毒素は溜まっちゃうもんなんだね。ありがとうハル!
    ずいぶん温度差がある冬だねえ。それでも日本の冬が恋しいよ。

    ReplyDelete