Monday, 3 January 2011

Placenta

実は私、産後に自分のプラセンタ(胎盤)を食べました!!どうやって食べるのが一番効果的かネットで調べた結果、カプセルにするとかスープに入れるとか、刺身のように食べるとかいろいろありましたが、ベストはやはり生、という結論に達しました。レスターが「フルーツとアイスクリームと混ぜてシェークにして飲む」というレシピを見つけてこれでやってみよう、ということになりました。

To be honest, I did eat my own placenta!! Searched online what is the best way to take, is it encapsulation, or to put into soup, or to eat sashimi style, etc....? And I had a conclusion that having raw would be still the best. Lester found a recipe to blend it with fruits and ice-cream and drink it as a shake, so we decided to do it in this way.






出産後、レスターが友達に連絡し、ブレンダー、イチゴ、バナナ、チョコレートアイスクリームを病院まで持ってきてもらい、プラセンタの1/3ほどとブレンド。これでコップ3杯分、誰も飲みたがらないので(そりゃそうだ)、全部飲み干しました。残りのプラセンタは持って帰って冷凍庫に入れて預かっておいてもらいました。3日で全部シェークとして使い切りました。

After delivery, Lester called Elaine and asked her to bring a blender, strawberries, bananas and chocolate ice-cream, and blended them with 1/3 of placenta. It became 3 full cups of shake, nobody was willing to try it (of course), so I drunk them all. She took the rest of placenta and kept it in the freezer for me. Total 3 days to finish them all :)



プラセンタのおかげで、産後鬱にもならず、おっぱいの出もよく、出産翌日に退院でき、元気にハルオミの世話をはじめることができました。なので出産を控えている方、是非試してみて下さい!効果てきめんですから♪

Thanks to placenta, I didn't have post natal depression, I have plenty of breast milk, I was discharged from the hospital next day after birthing and I could start taking care of Haruomi.
So, if you are going to give birth, please try! It works so well!






2 comments:

  1. ついに発表しましたね?私も飲みたい!でも日本の病院では胎盤も臓器なので専門業者に処理してもらわねばならないとかで、無理っぽい。かといって自宅出産する勇気も出ず。ううむ。
    あと半年あるからよく考えてみるわ。チャオ!
    あ、つわりが終わって今カレー期。昨日のランチはハンバーグチーズカレーで、今日はインドカレー。正月から食べてばかりいたので赤ちゃんの成長がちと早い。あまりbig babyにならないよう気をつけなきゃ!

    ReplyDelete
  2. つわりさえ終わればこっちのもん、妊娠黄金期だね〜!あまり食べ過ぎないでね、あと日々の階段の上り下りは安産に効いた気がする!

    ReplyDelete